عنوان(همايش ايجاد زيرساخت تجاري‌سازي ايده‌هاي دانشگاهي)

هم اکنون فایل با مشخصه ی .همايش ايجاد زيرساخت تجاري‌سازي ايده‌هاي دانشگاهي. وارد وب شده اید برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.//همايش ايجاد زيرساخت تجاري‌سازي ايده‌هاي دانشگاهي|50687031|fsx39023688|

حجم فایل : 447.9 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 22
بنام خدا همايش ايجاد زيرساخت تجاري‌سازي ايده‌هاي دانشگاهي
معاونت توسعه صنايع پيشرفته در اواخر سال 1381 براساس مأموريت‌هاي قانوني و استراتژي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در جهاني‌سازي صنايع كشور، به‌عنوان يكي از حوزه‌هاي اصلي تمركز سازمان تأسيس گرديد. اين معاونت فرآيند كامل تحقق محصول در حوزه‏هاي مبتني بر فناوري‏هاي پيشرفته را، از مرحله شكل‌گيري ايده تا تجاري‌سازي محصول از طريق ايجاد كسب و كارهاي موجه و در قالب دو حوزه اصلي و استراتژيك توسعه و ايجاد طرح‌ها و توسعه سرمايه‌گذاري اجرا مي‌نمايند. روند جهاني اقتصاد توليد محور (مبتني بر توليد )
فرايند اصلي :
توليد اقتصاد دانش محور (مبتني بر دانش )
فرايند اصلي :
توسعه نوآوري راهكار اصلي توسعه نوآوري ايجاد فرايندهاي حمايتي و
ريسك پذير براي تبديل ايده به محصول است و
فرآيندها ي ديگر در جهت پشتيباني از اين فرآيند طراحي و به اجرا در مي آيد. استراتژي سازمان گسترش در توسعه صنايع هايتك تمركز بر فرآيند نوآوري است، چرا كه نوآوري در واقع موتور محرك صنايع هايتك است.

در چنين شرايطي:
همة اجزاء و ساختارهاي اجرايي در يك كشور بايد حامي و پشتيبان عملكرد روان و سريع اين فرآيند باشند.

ايده ثابت شدن
Concept پايلوت صحه گذاري دانش فني B.P تشكيل
شركت طراحي محصول
نهائي
R&D توليد توسعه بازار ارزش افزوده
اقتصادي تجاري سازي ايده فرايند ايده تا محصول مشخصه هاي اصلي فرايند تبديل ايده به محصول 1- فرايند از 2 بخش عمده متفاوت تشكيل شده است. (توسعه طرح و ايده – توسعه سرمايه گذاري)

2- هر بخش انسان ها و ساختارهاي خاص خود را مي طلبد.

3- فرآيند، گاهاً زمان طولاني براي رسيدن به هدف نياز دارد.

4- همه اجزاء علمي و صنعتي كشور در شكل گيري آن درگير هستند.

5- بواسطه تنوع ايده هاي ورودي و تغيير ماهيت محصول در طي فرايند ، تابع رويه هاي صلب و خشك نيست. عوامل موفقيت در فرايند تبديل ايده به محصول 1- توليد حداكثر ايده هاي ممكن از طريق :
- توسعه فرهنگ نوآوري در كشور
- بكارگيري توان آحاد مردم

2- ايجاد مكانيزم هاي پشتيباني و حمايت به روشهاي مختلف و با انعطاف زياد

3- ايجاد ساختارهاي تحقيقاتي و نوآوري، توسعه كسب و كار با تمركز بر هدف
بسترهاي توسعه فرآيند ايده تا محصول تعاريف
شركت: محلي است كه افراد با تخصص هاي گوناگون فني و غيرفني براي توسعه و فروش محصول و ايجاد ارزش افزوده اقتصادي فعاليت مي كنند.
پژوهشكده: محلي است كه افراد با تخصص هاي گوناگون فني در تيم هاي مختلف به توسعه فناوري مي پردازند.
دانشگاه: محلي است كه افراد با تخصص هاي گوناگون به صورت انفرادي به آموزش و تحقيق براي ...



مطالب دیگر:
📂تحقیق در مورد حضرت آدم 📂تحقیق در مورد حسابرسی وجوه نقد وبانک 📂تحقیق در مورد حضرت سلیمان علیه السلام 📂تحقیق در مورد حسابرسی کیفیت و اجتماعی ، محیط زیست 📂تحقیق در مورد حضرت یونس 17 ص 📂تحقیق در مورد خاك 14 ص 📂تحقیق در مورد خرگوشک (گل ماهور ) 19 ص 📂تحقیق در مورد خط 📂تحقیق در مورد خمس و زكات 📂تحقیق در مورد خطبه 83 نهج البلاغه 📂تحقیق در مورد خوارج در ايران 📂تحقیق در مورد دانوب 📂تحقیق در مورد درباره خواص پزشکی گیاه کنگر 📂تحقیق در مورد درمان بيماران سالمند 📂تحقیق در مورد دوران شيرخوارگي وکودکي پيامبر(ص) 28 ص 📂تحقیق در مورد دين و معنويت 34 ص 📂تحقیق در مورد دینشناسی و عرفان 📂تحقیق در مورد دیدگاه سید محمد خاتمی درباره فلسفه 📂تحقیق در مورد دیوان شمس 📂تحقیق در مورد رابرت هوك 📂تحقیق در مورد دولت الكترونيك 📂تحقیق در مورد دیگ های بخار 📂تحقیق در مورد راه کار هزینه کاربر 📂تحقیق در مورد رايوايزوتوپ 📂تحقیق در مورد رقم جديد برنج شفق